.

iki film, iki parça, ve 9

Okuyucu selam!!Okula gittim bugün inanmazsınız.. Heycanlıydım bu yüzden.Dün bize biz çok küçükken, yazlıkta annemin aşağı indirdiği yemekleri yedirmeye çalışan sevgili Hatice Teyze geldi. "körolmayasıcalar" diyo hala:)

Bu aralar iki üç şarkıdan oldukça etkileniyorum, neden bilmiyorum. Bi tanesinden iki post önce bahsetmiştim zaten. Diğer ikisi şimdiye kadar izlemediğim iki filmden iki şarkı. Bi tanesi Platoon diğeri Rebetika.



Platoon; Vietnam Savası nın dehşeti karşısında askerlerin yaşadıkları olayları , savaş karşıtı askerlerin savaş yanlısı çavuşlarıyla olan mücadelesini anlatırmış. ve filmin fon müziğinde; ne yazık ilk defa bu şekliyle dinlememişim dediğim Samuel Barber ın Adagio for Strings eserini kullanmışlar.Postun ana temasının bi kısmı o parça üzerine ve müziğini dinledikten sonra filme karşı oluşan merakım. Benden de şimdiden en iyi müzik ödülü gitsin onlara. Zira sizde de oluşabilecek merak sonrası 4 oscarlı bu filmi benim gibi ilerleyen zamanlarda izlemek isterseniz, baştaki "Platoon" yazısına tıklayıverin .1986 yapımı Amerikan savaş filmi izleyebileceğiniz ruh haline gelince ama..Babam olsa kesin izlerdik, o sever böyle filmleri..

Samuel Barber n Parçasınıda dinleyin diye aşağıya iliştiriverdim:




Diğer filmse Rebetiko.Rebetiko 1983 yapımı bir kült filmi. Ve diğer bir taktığım şarkı, filmin bir sahnesinde ana karakterlerden birinin söylediği şarkı.Onu da alta iliştiriyim.Ablam dinletti bana bu şarkıyı.Anlamasam da çok beğendim çok içten bana kalırsa..Bi internet sitesinde de Rebetiko yu da böyle anlatıyo;
"Rebetiko adını aldığı müzik türü gibi, bir dönemin acılar, özlemler, hüzünler, yokluklar ve trajedilerle dolu hikayesini anlatır.Atatürk ve Venizelos un Yunanistan daki Türklerin Anadolu'ya Anadolu'daki Rumların Yunanistan a zorunlu olarak göç ettirilmesinin kararını almalarının ardından; evlerini,yaşamlarını ve hatta anılarını geride bırakıp Atina'nın yoksul mahallelerinde sefalet ve yokluk dolu bir hayatın içine atılan Anadolu Rumları, hayata tutunmanın yolunu müzikle bulurlar.Anadolu dan getirdikleri müzik geleneklerini devam ettirerek, Rebetiko şarkılarının namelerine katarlar acılarını, sefaletlerini ve yoksulluklarını. Yunanistan da "Türk Tohumu" denilerek horlanan ve toplum dışına itilen bu insanlarla birlikte müzikleri de yer altına iner ve Rebetlerin haşhaş çektikleri "tekke" denilen meyhanelerinde söylemeye başlarlar Rebetiko şarkılarını(...)"



Ve "9" Tim Burton yapımı bir animasyon filmi.Normalde Amerika da adına doğru orantılı bi şekilde 09.09.09 da vizyona girmiş ama buraya 11 Aralık da gelicekmiş.O'nun fragmanı içinde şuraya bi tık.Tim Burton farkını yine göreceksiniz.


Siz de bunları bi dinleyip izleyedurun bakalım.Ben de okuldan geldim dışarı gidicem.Öperim!

1 yorum:

zillosh dedi ki...

rakısını çantasında taşıyan bi teyze haha ben de istiyorum!!

Yorum Gönder